A Delta S é uma empresa de consultoria em sustentabilidade que precisava de uma identidade visual que comunicasse os conceitos e valores da marca.

O nome foi inspirado na letra grega delta e sua forma triangular faz referência aos três pilares da sustentabilidade: o desenvolvimento ambiental, econômico e social.

Preservação, inovação e conexão compõem outra tríade de conceitos associados à Delta S.

Baseado nas pesquisas sobre a área, sobre os concorrentes e sobre a personalidade da empresa foi definido um arquétipo que guiasse todo o processo criativo.

A Delta S tem uma identidade responsável, transmitida numa linguagem simples, didática e moderna. Além disso,  possui um tom de voz emotivo e uma das suas principais características é a busca pela inovação.

Por este caminho foi definida a paleta de cores, as formas e a tipografia principal, onde todo o conjunto foi projetado para transmitir a personalidade definida para a marca.

_

Delta S is a sustainability consulting company that needed a visual identity that communicated the brand's concepts and values. 

The name was inspired by the Greek letter delta and its triangular shape makes reference to the three pillars of sustainability: environmental, economic and social development.

Preservation, innovation and connection make up another triad of concepts associated with Delta S.

Based on research on the area, on competitors and on the personality of the company, an archetype was defined to guide the entire creative process.

Delta S has a responsible identity, conveyed in a simple, didactic and modern language. In addition, it has an emotional tone of voice and one of its main characteristics is the search for innovation.

In this way, the color palette, shapes and main typography were defined, where the whole set was designed to convey the personality defined for the brand.



Back to Top